پرسش‌های متداول


۱- آیا همه دانشجویان دانشگاه آزاد باید این نرم افزار موبایلی را نصب کنند؟ 

خیر. تنها دانشجویان غیر بومی که مایل هستند در واحد دانشگاهی محل سکونت خود در امتحانات ترم دوم سال ۹۸-۹۹ شرکت کنند باید از این طریق، واحد دانشگاهی امتحانی خود را انتخاب کنند. برای دانشجویان بومی امکان امتحان در شهری به غیر از محل سکونت ایشان نمی باشد و نباید از این برنامه استفاده نمایند.

کلید واژه ها: نصب نرم افزار دانشجویان دانشگاه آزاد

۲- آیا با یک شماره موبایل و بر روی یک گوشی چند نفر می توانند در اپلیکیشن امن آزمون ثبت نام کنند و مرکز آزمون خود را انتخاب نمایند؟ 

بله، چند نفر می توانند از اپلیکیشنی که بر روی یک گوشی نصب شده و با استفاده از یک شماره موبایل در اپ وارد شوند ولی هر کدام باید شماره دانشجویی و کد ملی و بقیه اطلاعات مربوط به خود را تکمیل نمایند و عکس خود را در اپلیکیشن ثبت و ارسال نمایند.

۳- در صورتیکه اطلاعات نهایی که در اپلیکیشن نشان داده می شود با اطلاعات دانشجو تطابق نداشته باشد دانشجو چه کاری باید انجام دهد؟ 

دانشجو باید در ثبت اطلاعات دقت نماید و اطلاعات خود را دقیق و درست طبق اطلاعات پرونده خود وارد نموده و در هر مرحله قبل از فشردن کلید ادامه آنها را چک نماید. در صورتیکه باز هم اطلاعات انطباق نداشته باشد باید با شماره تلفن مرکز پشتیبانی تماس حاصل نماید.

۴- اگر واحد دانشگاهی مورد نظر دانشجو در لیست نمایش داده شده وجود نداشت به چه معنی است و چه اقدامی باید انجام شود؟ 

به این معنی است که واحد دانشگاهی مورد نظر در طرح تعاون امتحانات شرکت ندارد. به هر حال دانشجو می تواند نزدیک ترین مرکز آزمون به محل سکونت خود را که در لیست قابل مشاهده است انتخاب نماید.

۵- آیا اطلاعات وارد شده در اپلیکیشن قابل ویرایش هستند؟

تا قبل از صفحه ای که نام دانشجو به همراه واحد دانشگاهی محل تحصیل نمایش داده می شود، اطلاعات قابل ویرایش هستند و با انتخاب مرحله تکمیل اطلاعات از بالای صفحه می تواند به مراحل قبل باز گردد یا با ورود مجدد به اپلیکیشن کل روال را از ابتدا انجام دهد. ولی در مرحله ای که نام دانشجو به همراه واحد دانشگاهی محل تحصیل نمایش داده می شود، در صورت انتخاب کلید "تایید" اطلاعات ثبت نهایی می گردند.

‌‌‌‌‌‌تا اطلاع ثانوی امکان ورود مجدد همه اطلاعات وجود خواهد داشت تا دانشجویان بتوانند در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات قبلی، از این مسیر اقدام نمایند.

۶- در صورتی که به اشتباه دکمه "گرفتن عکس" انتخاب شده یا جهت آماده سازی شرایط عکس، از اپلیکیش خارج شده باشد، امکان اصلاح یا ثبت عکس وجود ندارد؟ 

اپلیکیشن در دو مرحله تایید دانشجو را برای گرفتن عکس دریافت می کند. در حال حاضر امکان ثبت مجدد تصویر از طریق انجام مجدد همه مراحل وجود دارد. ولی این قابلیت در روزهای آینده بسته خواهد شد.

۷- آیا در استان هایی که از نظر وضعیت کرونا قرمز هستند طرح تعاون امتحانات اجرا می شود؟ 

خیر. ساکنین این مناطق تنها امتحانات غیر حضوری خود را انجام می دهند و برای الباقی امتحانات طبق شرایطی که متعاقباً به ایشان اعلام خواهد شد از ایشان امتحان گرفته خواهد شد.

۸- در نصب اپلیکیشن مشکلی به وجود می آید و انجام نمی شود. راهکار رفع مشکل چیست؟

اپلیکیشن در حال حاضر بر روی موبایل های اندروید با نسخه ۵ به بالا کار می کند. بنابراین اطمینان حاصل فرمایید که نصب روی این موبایل ها انجام شود. همچنین باید فضای خالی کافی در موبایل برای نصب این اپلیکیشن وجود داشته باشد. اگر نسخه جدیدی از اپلیکیشن دریافت کردید و در نصب دچار مشکل شدید، مقتضی است نسخه قبلی را حذف و سپس نسخه جدید را نصب نمایید.

‌‌‌‌‌‌ممکن است ابتدای نصب پیغام اخطار منبع ناشناخته داده شود. در این صورت گزینه ادامه نصب را انتخاب نمایید.
در صورتی که موبایل اندروید در اختیار ندارید می توانید از موبایل دیگری که این شرایط را دارد، واحد دانشگاهی محل امتحان خود را انتخاب نمایید. برای حضور در امتحان هم در صورت نداشتن موبایل، جای نگرانی نیست و راهکارهای جایگزین پیش بینی شده است.

‌‌‌‌‌‌‌